Joan Vergés

 

L’ANGELET QUE PUJA I BAIXA

L’angelet que puja i baixa                                         

se m’ha ficat a la faixa.

Em diu paraules suaus

de núvols i de cels blaus.

M’explica que Verdaguer                                             

viu en un hort rialler.

M’explica que Maragall

passeja dalt de cavall.

Em diu que Joan Salvat

té un cavallet tot pintat.

M’explica que Carles Riba

empunya una flama viva.

Em diu que la Clementina

fa versos de plata fina.

Em diu que Josep Carner

viatja per l’estranger.

Em diu que Salvador Espriu                                     

està amb els seus morts i riu.

Em diu que el pare i la mare

tornen a fer bona cara.

Em diu que el meu fill Miquel

Ja ha fet amics en el cel.

L’angelet que puja i baixa

se m’ha adormit a la faixa.

És el més petit amic,

més bo que el pa de pessic

 

Per saber més del poeta: LINKS DIRECTES

Més coses… video

web del poeta